Trainingsregels kern

Om de trainingen voor iedereen prettig te laten verlopen, zijn er een aantal trainingsregels.  

1)      Zorg dat je uiterlijk 5 minuten voor aanvang van de training in de zwemzaal aanwezig bent.

2)      Lekker in een rustig hoekje beginnen met inzwaaien. 

3)      Denk eraan om vóór de training naar het toilet te gaan . Wanneer je tijdens een training toch moet, ben je zo snel mogelijk terug. Badmuts en bril kunnen gewoon op je hoofd blijven. 

4)      Brilletje en badmuts staan meteen na de inzwaai oefeningen op, dan kunnen we daarna snel van start. 

5)      Bidon, plankje en pull boy kan je meteen bij je baan neerleggen. 

6)      Meteen beginnen met het inzwemprogramma. 

7)      Niet hangen op de lijnen of onnodig stil gaan staan want dit hindert de andere zwemmers in de baan. 

8)     Datgene wat opgegeven wordt, wordt gewoon gezwommen. Geen discussie over het zwemprogramma. Je bent er om te trainen.  

9)      Tijdens de rust ga je niet zitten. Iedereen blijft lekker actief bezig, tenzij de trainer iemand op de bank neerzet voor uitleg. 

10)  Ga je tijdens de training toch op de bank zitten, word je uit het bad verwijderd. Het werkt erg storend en demotiverend voor de rest wanneer je alleen op de bank hangt.  

11)  Tijdens de training worden alle keerpunten gemaakt want daar heb je in de wedstrijd profijt van. 

12)   De startblokken kunnen gewoon elke training gebruikt worden wanneer we starten vanaf de raamkant  Hoe vaker je ze gebruikt, hoe beter je start gaat tijdens een wedstrijd. 

13)  De snelste in de baan gaat voor, tenzij deze nog extra uitleg of iets dergelijks nodig heeft. In dat geval duikt de volgende zwemmer er alvast in. Je hoeft niet onnodig te wachten. 

14)  Het bad wordt zonder mopperen door jullie zelf opgeruimd: dit betekent dat alle zwemmers meehelpen en niet dat altijd dezelfde mensen, of de trainers, dit doen.

15)  Wanneer je om medische redenen niet de training kunt zwemmen zoals op die dag gepland staat, geef dat dan van te voren even aan. Wij zullen er dan voor zorgen dat we het programma aan jou aanpassen. Wij hebben liever dat je een aangepast programma zwemt dan dat je aan de kant gaat zitten. Dit brengt de andere zwemmers in de verleiding om even gezellig bij je te gaan zitten. 

16)   Er wordt in de zwemzaal niet geduwd, getrokken of hard gelopen!

17)  In de kleedkamer blijft iedereen van elkaars spullen af en er worden geen dingen verplaatst of op de grond gegooid. Heb respect voor andermans eigendommen.

18)  Trainers hebben het recht om je uit het bad te sturen wanneer je de training verstoort. Het is voor ons niet prettig  om een hele training politieagentje te moeten spelen. Het  geeft ons meer voldoening om tussendoor ook individuele techniekaanwijzingen te kunnen geven. 

19)   De akoestiek in ons bad is erg slecht, dit betekent elke training weer een aanslag op onze stembanden. Dus graag mond dicht op het moment dat een van ons wat aan het uitleggen is.

20)   Mocht je nu echt eens een keer geen zin hebben, geen probleem. Blijf lekker thuis en geef de andere zwemmers de kans op een sportieve training. 

 

Harry, en Annemieke